Mandag 5.2
Forhåndspåmelding til Appell-seminar (30 min) og Parallell-seminar (40 min) og til delt lunsjtid 11:30 eller 12:30
Kartlegging – kan endres etter å ha ført appeller og speedforedrag
11:40 Appell 4×1 min i Plenum PÅMELDING S1
- Mange elever har lese- og skrivevansker. Vi viser hvordan teknologi kan bidra til økt inkludering i klasserommet ved Gitte N. Gjersdal og Anne Helene Strand-Andersen Statped
- Gjenskape papirbokas fordeler i en digital kontekst – BookBites Lasse Nyrup BS undervisning
- KS Ung – læringspill i demokrati og medvirkning i en kommune ved Siri Hansen Kommunenes Sentralforbund
- Hvordan lykkes med omvendt undervisning? Rolf-Anders Moldeklev Campus Inkrement
- Lunsj
12:30 Parallell-seminar – 40 min PÅMELDING S2
- Microsoft Teams og OneNote klassenotatblokk i læringa ved Stine Brynildsen Kreasjon og Microsoft
- Ny læring med nye digitale læremidler ved Christoffer Hansen Charlottenlund ungdomsskole for Aschehoug
- Kreativ og leken læring Vibeke Omberg, Sandbakken skole, Sarpsborg CREAZA
- Elevene undersøker og eksperimenterer – koding og teknologi ved Unni Skumsrud og Rut Eli Gabrielsen MV-Nordic
- Lunsj
15:20 Parallell-seminar – 40 min PÅMELDING S3
- Digital tilrettelegging for elever med lese- og skrivevansker ved Åsne Midtbø Aas Dysleksi Norge
- Aktiv læring på digitale flater – digitale lærebøker fra alle forlag Hilde Hagen Brettboka
- Skap godt læringsmiljø med Klassetrivsel.no ved Tanja Lang Flaaten Skolevisjoner
- SMART Board med iQ er ikke “bare” en SMART Board – Erlend Mebust Interactive Norways.
16:10 Appell-seminar – 30 min PÅMELDING S4
- Hvordan og hvorfor deler vi lærere med hverandre? ved Ellen Romstad
- Office365: Få kontroll over delingen Kristoffer Thomsen Microsoft
- Interaktive oppgaver i alle fag ved John Steinar Bildøy Kunnskap.no
- Et digitalt skifte i skolen? ved Thor Jørgen Kristiansen. Kommuneforlaget
Tirsdag 6.2
11:40 Appell-seminar – 30 min
- Dine elever lager prøven og multimodale presentasjoner (Forms og Sway) ved Stine Brynildsen Kreasjon og Microsoft
- Lesing i et sosialt samspill – bli Lesemester ved Sondre Bjørnebekk og Rune Vindenes
- Gjør lærerens feedback-prosess enklere, mer effektiv og bedre for eleven ved Palle Petersen EasyCorrect
- Hjelp til å lese, skrive og forstå – “LINGIT” den usynlige læreren
- Lunsj
12:30 Parallell-seminar – 40 min
- Fagfornyelsen i det digitale klasserom ved Fredrik Pharo og Kjetil Ødegårdstuen Cappelen Damm
- Minecraft som læringsmetode i skolen – Kristoffer Thomsen Microsoft
- Læring i dag– skolens, lederes, læreres og elevers rolle i en digital alder – Andrew Rhodes, National Education Manager, Atea
- Verkstedet – digitalt læremiddel i K&H og musikk. Anne Koch Fagbokforlaget
- Lunsj