Partner, utstillere og seminar våren 2020
- Utstillerne får presentere i plenum en 4 min kortversjon av sitt innhold.
- Som utstiller/ ha seminar må du i tillegg betale vanlig deltakeravgift
- Målgruppen er skoleeiere, skoleledere og lærere i grunnskole og videregående
- Hvis det blir overbooking vil de siste påmeldte komme på venteliste
–
—
–
–
–
–
–
–
Noen tilbakemeldinger fra deltakere i fjord
Deltakere Bergen 2018 Trondheim 2018 Sandefjord 2018
Fornøyd med strukturen – plenumforedrag, speedforedrag og parallellseminar?
Svært fornøyd | 32.6 % | |
Fornøyd | 47.3 % | |
Nøytral | 12.4 % | |
Lite fornøyd | 5.4 % | |
Misfornøyd | 2.3 % |
Fornøyd med konferansens faglige innhold?
Svært fornøyd | 32.8 % | |
Fornøyd | 49.2 % | |
Nøytral | 11.7 % | |
Lite fornøyd | 5.5 % | |
Misfornøyd | 0.8 % |
Digitale læringsverktøy og læringsutbytte ved Øystein Gilje Utdanningsvitenskapelige fakultet – UiO
Svært fornøyd | 43.5 % | |
Fornøyd | 37.1 % | |
Nøytral | 18.5 % | |
Lite fornøyd | 0.8 % | |
Misfornøyd | 0 % |
Elevaktiv læring med digitale hjelpemidler Magnus Nohr Høyskolen i Østfold
Svært fornøyd | 86 | 70.5 % |
Fornøyd | 23 | 18.9 % |
Nøytral | 12 | 9.8 % |
Lite fornøyd | 1 | 0.8 % |
Misfornøyd | 0 | 0 % |
–
–
–
–
–
–
–
–
–
–
–
*
–
–
–
—
Våren 2018
Dag 1 Foredrag og seminarer i Sandefjord, Trondheim og Bergen
09:35 Digitale verktøy og læringsutbytte ved Øystein Gilje UIO – plenum
11:10 Trøndelag: Infrastruktur, læringsressurser og kompetanseheving? Siw Olsen Fjørtoft og Leif Cato Larsen.
11:10 Vestlandet: Når Office 365 blir elevenes arbeidsverktøy» Ingvild V Skogestad Fjell kommune
11:40 Parallell-seminar
Sal 1 Hvordan teknologi kan bidra til økt inkludering i klasserommet Statped
Sal 2 Lesing i et sosialt samspill – bli Lesemeister ved Sondre Bjørnebekk og Rune Vindenes
Sal 3 KS Ung – læringspill om demokrati og medvirkning i en kommune ved Siri Hansen KS
Sal 4 Gjenskape papirbokas fordeler i en digital kontekst – BookBites Lasse Nyrup BS undervisning
12:30 Parallell-seminar
Sal 1 Microsoft Teams og OneNote klassenotatblokk i læringa ved Stine Brynildsen Kreasjon
Sal 2 Hvordan kan bruk av digital lærebok øke læringsutbyttet for elevene? ved Christoffer Hansen Aschehoug
Sal 3 Kreativ og leken læring CREAZA Kristin Hop, kontaktlærer ved Sandbakken skole i Sarpsborg
Sal 4 Elevene undersøker og eksperimenterer – koding og teknologi ved Unni Skumsrud MV-Nordic
13:30 Konsument eller produsent – digital didaktikk i praksis ved Simen Spurkland
15:20 Parallell-seminar
Sal 1 Digital tilrettelegging for elever med lese- og skrivevansker Dysleksi Norge Åsne Midtbø Aas
Sal 2 Aktiv læring på digitale flater – Brettboka, digitale lærebøker fra alle forlag
Sal 3 Skap godt læringsmiljø med Klassetrivsel.no ved Tanja Lang Flaaten Skolevisjoner
Sal 4 SMART Board med iQ er ikke “bare” en SMART Board – Tone AB Næss Interactive Norways
16:10 Parallell-seminar
Sal 1 Office365: Få kontroll over delingen Kristoffer Thomsen Microsoft del1: del2:
Sal 2 Gjør læring lettere med lese- og skriveverktøy ved Unni Skumsrud MV-Nordic
Sal 3 Interaktive oppgaver i alle fag ved John Steinar Bildøy, Kunnskap.no
Sal 4 Et digitalt skifte i skolen? ved Thor Jørgen Kristiansen Kommuneforlaget
Dag 2 Foredrag og seminarer i Sandefjord, Trondheim og Bergen
09:05 Elevaktiv læring med digitale hjelpemidler ved Magnus Nohr Høyskolen i Østfold
11:00 Trøndelag: Hva gjør Trondheim kommune for å møte framtidens skole? Siw Olsen Fjørtoft
11:00 Vestlandet: Digg Læring og kva skjer når vi går 1:1 ved Ingvild Skogestad Fjell kommune
11:40 Parallell-seminar
Sal 1 Hvordan lage elevaktive og åpne læringsopplegg med digitale verktøy?» Jan Gamre i Kreasjon AS
Sal 2 Gjør lærerens feedback-prosess enklere og mer effektiv ved Palle Petersen EasyCorrect
Sal 3 Google for Education Christian Komonen
Sal 4 LMS – læringsverktøy som bygger kommunikasjon og samhandling med Office 365 Skooler
12:30 Parallell-seminar
Sal 1 Fagfornyelsen i det digitale klasserom ved Dag Petter Breivik og Kjetil Ødegårdsstuen Cappelen Damm
Sal 2 Minecraft som læringsmetode i skolen – Kristoffer Thomsen Microsoft
Sal 3 Hvordan lykkes med omvendt undervisning? Rolf-Anders Moldeklev Campus Inkrement
Sal 4 Verkstedet – digitalt læremiddel i K&H og musikk ved Janne Lepperød Fagbokforlaget
13:20 Fra prat til resultat med digitale verktøy ved Johnny Gangsøy Rektor Skrim ungdomsskole
14:40 Parallell-seminar
Sal 1 Hvordan teknologi kan bidra til økt inkludering i klasserommet Statped
Sal 2 Hvordan kan teknologi bidra til bedre tilpasset opplæring? Kristian Harerud Aa Gyldendal Undervisning
Sal 3 Hjelp til å lese, skrive og forstå – “LINGIT” den usynlige læreren
Sal 4 Digital læring og digital klasseledelse ved Borghild Them Gjennestad VGS og Sandefjord VGS
15:30 Trøndelag og Østlandet: Programmering Espen Koding ATEA
15:30 Vestlandet: “Dubestemmer.no” ved Dina Dalaaker – direktoratet for barnehage, grunnopplæring og IKT